VRgineers: nejlepší brýle pro virtuální
realitu pocházejí z Česka

Čvc 26, 2018 TechoCon 2018

by Petr Remeš

Čeští inženýři vytvořili brýle pro virtuální realitu (VR), které dokážou zachytit pohyb rukou jejich nositele, korigují pozici čoček podle očních zornic a dá se na ně mluvit. Uvidíte je i na TechoConu. Očekávají, že brýle najdou využití v automobilkách, při plánování budov, návrzích nových výrobků, ale také školení zaměstnanců v průmyslu či k výcviku lékařů.

Na TechoConu se představí česko-americká společnost VRgineers, která vyvinula unikátní brýle pro virtuální realitu. XTAL, nový model headsetu, který společnost nedávno představila, přichází jako první na trhu s unikátní funkcí AutoEye, která dokáže seřídit polohu čoček podle očních zornic uživatele, a postarat se tak automaticky o nejlepší možnou kvalitu obrazu. „Přesné zarovnání očí a optiky u VR brýlí je dnes buď nemožné, nebo se opomíjí, i když je zásadní pro kvalitu obrazu. Systém AutoEye správné nastavení zajistí během pár sekund automaticky a poradí si i s tím, když bude jeden headset používat několik uživatelů,“ říká Marek Polčák, CEO VRgineers.

Další vylepšení představuje Leap Motion senzor nové generace, který monitoruje pohyby rukou. Díky němu může uživatel velmi snadno a intuitivně ovládat virtuální scénu, kterou v brýlích vidí. Podle zástupců firmy zjednoduší sledování rukou například školení zaměstnanců, kteří pracují s různými zařízeními a stroji, aniž by riskovali zranění při nesprávné manipulaci. Využití by podle nich brýle mohly najít i při výcviku chirurgů, kteří se učí složité operace.

Brýle je také nově možné ovládat hlasem, headset má zabudovaný mikrofon a používá software na rozpoznání hlasu.

Zařízení, jako je XTAL, se v současnosti využívají hlavně v automobilovém průmyslu při návrzích a prototypování nových modelů aut. V Česku je používá například ŠKODA AUTO, v zahraničí už s headsety společnosti VRgineers pracují např. firmy BMW, Audi nebo Opel.

Podle dostupných informací trh s virtuální realitou roste, očekává se, že v roce 2022 dosáhne hodnoty 33,9 miliardy dolarů. Oblast rozšířené reality se rozrůstá ještě rychleji, ve stejném roce se předpokládá hodnota trhu 117,4 miliardy dolarů.

Zdroj: VRgineers

Náš tip: chcete vědět více o virtuální realitě? Čtěte také blog na www.vrgineers.com/blog.

Top