Kanceláře pro milleniály

Čvn 4, 2018 TechoCon 2018

by Petr Remeš

Dnešní třicátníci jsou hýčkaným a žádaným živočišným druhem. Mají obrovskou kupní sílu. A také specifické nároky na pracovní prostředí.

Jsme šťastní. Alespoň to je výsledek velké studie českých milleniálů, kterou před dvěma lety provedly agentury PR.Konektor a NMS Market Research. Vyšlo z ní, že 83 % milleniálů tvrdí, že žije šťastný život. V jakých kancelářích tato generace pracuje? Nebo lépe: kde vlastně chce pracovat? A jaké prostředí jim zaměstnavatel musí nabídnout, aby je práce zajímala? I o tom budeme na TechoConu diskutovat.

„Téma coworkingu a generace tzv. milleniálů nám samozřejmě od začátku příprav TechoConu znělo v uších. Víme, že tuhle obrovskou sílu aktivních lidí nemůžeme v našich úvahách pominout,“ říká Šimon Opekar, jeden z lídrů a hlavních organizátorů konference TechoCon.

Když ve stručnosti shrneme, jak tato generace funguje, pak víme, že v průměru mají lidé kolem třicítky profil na třech sociálních sítích, z nichž dvě aktivně využívají. Na internetu tráví 6 až 8 hodin denně, převážně na smartphonu a notebooku. Televizi moc nesledují. A teď si představte, jaké kanceláře máte připravit pro takovou skupinu lidí… Kromě nových slovíček (však to znáte: LOL, WTF, BTW…) vyžadují milleniálové i nové organizace a koncepty kanceláří. Prostor, kde pracují, se mění v herny stolních fotbalů, odpočinkové zóny se sítěmi, slunečníky a videohrami.

„Mladí chtějí být úspěšní a úspěch si zasloužit, jsou ambiciózní. Věří, že když si za svým cílem půjdou, dosáhnou, čeho chtějí. I proto nejvíce vzhlížejí k idolům, kteří se na výsluní dostali vlastním úsilím a bojovností. Pro někoho trochu překvapivě u nich mezi idoly vede Jaromír Jágr. Velký důraz kladou milleniálové také na flexibilitu jak času, tak místa výkonu práce – pro část je tak ideálem digitální nomádství,“ říká Kamil Kunc z NMS Market Research, který se podílel na citované studii.

„Na konferenci TechoCon se zaměříme na trendy, které hýbou zařizováním kanceláří pro mladou generaci milleniálů. Na to, co musí splňovat interiér a jaké formy dnes architekti a designéři interiérů volí, aby uspokojily potřeby milleniálů,“ dodává Milan Začal, druhý z hlavních organizátorů TechoConu.

Patříte ke generaci milleniálů, tedy aktivních třicátníků? I pro vás bude TechoCon. Začínáme ve čtvrtek 13. září 2018 ráno. Samozřejmě u výborné kávy. Registrujte se již nyní zde.


První velkou studii českých milleniálů realizovaly agentury PR.Konektor a NMS Market Research v roce 2016. Studie byla založena na informacích z velkého kvantitativního průzkumu na vzorku 1613 respondentů (733 mladších milleniálů, 447 starších milleniálů a 433 z generace X). Vysvětlení studie čerpá z kvalitativního průzkumu, jenž kombinuje focus groups, online deníčky a online diskusní fórum s 15 milleniály. Studii doplňuje 6 hloubkových rozhovorů s předními českými youtubery jako například MenT, Fatty Pillow a další. Studie je volně k prodeji.

Top